Text Size

Модель організації наступності закладів дошкільної та загальної середньої освіти з питань інклюзивного навчання

Модель організації наступності закладів дошкільної та загальної середньої освіти з питань інклюзивного навчання

Організація співпраці закладів дошкільної та загальної середньої освіти за територіальним принципом

  1. Визначення потенціального контингенту учнівської громади серед вихованців закладів дошкільної освіти (за територіальним принципом).
  2. Організація різновидів комунікацій по співпраці з батьківською та педагогічною громадою протягом навчального року (до переходу дитини дошкільного віку у заклад загальної середньої освіти) щодо особливостей організації освітнього процесу з дитиною з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальних особливостей, сильних сторін, зони найближчого розвитку.
  3. Моніторинг успішності адаптації дитини з особливими освітніми потребами після вступу до закладу загальної середньої освіти педагогами (командою індивідуального супроводу дитини з особливими освітніми потребами) закладу дошкільної освіти (з метою оцінювання діяльності по підтримці інклюзивної освіти у закладі дошкільної освіти).

Співпраця з батьківською громадою

  1. Організація попередніх батьківських зборів (до початку навчального року) для знайомства батьківської громади (батьки дітей з особливими освітніми потребами озвучують особливості розвитку своєї дитини).

1.1.         Висвітлення нормативної бази з інклюзивної освіти, змісту корекційно-розвиткової роботи, особливостей/переваг інклюзивної освіти на батьківських зборах (інформування про фінансування системи інклюзивної освіти з боку держави, освітні субвенції).

2. Організація систематичних зустрічей з батьками (на рівні групи/класу) для здійснення комунікації (визначення термінів за необхідністю).

3. Ознайомлення дітей з особливими освітніми потребами із закладом освіти перед початком навчального року (перед початком відвідування).

Примітка: особливо важливим попереднє ознайомлення є для дітей з інтелектуальними порушеннями (ЗПР, розлад аутичного спектру) у звязку з особливостями розвитку.

 

Відвідування закладу освіти дитиною

з особливими освітніми потребами

  1. Передумова успішної адаптації дитини з особливими освітніми потребами до нового колективу, соціальних умов: попередня співпраця фахівців команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладу дошкільної освіти з педагогами закладу загальної середньої освіти (фахівцями команди супроводу).

1.1.         Передача індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами (ІПР) із закладу дошкільної освіти до закладу загальної середньої освіти.

1.2.         Організація зустрічі для консультативної комунікації між педагогами закладу освіти (фахівцями команди індивідуального супроводу) зі спеціалістом (психологом, лікарем, корекційним педагогом та ін., який консультує дитину за межами закладу освіти).

Співпраця педагогічних колективів закладів освіти

з випускниками з особливими освітніми потребами та родинами

  1. Організація виступів випускників з особливими освітніми потребами та батьків випускників перед батьківською громадою і педагогічним колективом (приблизна тематика: психолого-педагогічна підтримка, досвід успішної соціалізації, профорієнтація, обмін досвідом).

 

 

Матеріал підготували:

В. Бобир, головний спеціаліст відділу загальної середньої освіти управління освіти, молоді та спорту Святошинської РДА

О. Іванюк, методист НМЦ з питань інклюзивної освіти