Text Size

Алгоритм дій керівника ЗЗСО при зарахуванні дитини з особливими освітніми потребами до закладу

Алгоритм дій керівника ЗЗСО при зарахуванні

дитини з особливими освітніми потребами до закладу

Порядок організації інклюзивної освіти у закладах загальної середньої освіти здійснюється відповідно до статей 19, 20 Закону України «Про освіту», постанови Кабінету міністрів України від 15.08.2011 № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» із змінами внесеними згідно постанови КМУ від 09.08.2017  № 588.

Зарахування дитини з ООП до школи та створення інклюзивного класу

При зарахуванні дитини з ООП до школи з подальшими відкриттям інклюзивного класу, окрім обов’язкового пакету документів, додатково подається витяг з протоколу засідання міської психолого-медико-педагогічної комісії у якому прописано психологічні особливості дитини та надано рекомендації для навчання дитини з ООП у спеціальному чи інклюзивному класі (додаток 1).

У рекомендаціях ПМПК слід звернути увагу на:

-  навчальну програму для дитини з ООП;

-  кількість корекційно-розвиткових годин при організації інклюзивної освіти;

-  потребу в психолого-педагогічному супроводі.

У разі, коли дитина має інвалідність, рекомендуємо попросити надати індивідуальну програму реабілітації дитини-інваліда (ІПР дитини-інваліда). Цей документ видається батькам в медичних закладах і в ньому зазначаються освітні потреби дитини, які повинні бути враховані при організації освітнього середовища за кошти державного бюджету).

Окрім заяви на зарахування дитини до закладу, подається заява одного із батьків або особи, яка їх замінює, щодо організації інклюзивної освіти. Керівник ЗЗСО повідомляє листом управління освіти щодо відкриття інклюзивного класу. До листа додаються завірені керівником ЗЗСО ксерокопії заяви одного із батьків або особи, яка їх замінює, щодо організації для дитини інклюзивної освіти та витягу з протоколу засідання ПМПК.

Управління освіти, молоді та спорту СРДА на підставі листа Директора ЗЗСО, видає наказ про відкриття інклюзивного класу у закладі. На підставі наказу РУОМС директор видає наказ по школі.

Для дитини з ООП, яка навчається за інклюзивною формою, розробляється індивідуальний робочий навчальний план (Додаток 2) відповідно листа МОН від 14.06.2018 № 1/9-325 « Про навчальні плани та організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році».

Індивідуальний робочий навчальний план може бути як окремим документом, так і додатком до робочого навчального плану школи. (Це залежить від дати написання заяви про організацію інклюзивної освіти і дати затвердження робочого навчального плану закладу).

У пояснювальній записці індивідуального робочого навчального плану обов’язково додатково вказується.

  1. Нормативна база України, щодо організації інклюзивного навчання.
  2. Типові навчальні плани, затверджений наказом МОН, відповідно до яких розроблено індивідуальний робочий навчальний план, а саме:

- номер додатку типового навчального плану, відповідно до якого організовано навчання у класі (інваріантна частина);

- номер додатку типового навчального плану для спеціальних класів у частині корекційно-розвиткової роботи (варіативна складова). (Додаток слід обирати відповідно до нозології дитини з ООП та рекомендацій ПМПК) (Додаток 2).

  1. Корекційно-розвиткові години не входять до гранично допустимого навантаження та не оцінюються, однак ведеться облік годин у журналах встановленого зразка.
  2. Перерозподіл годин.

 

Матеріал підготовила

головний спеціаліст В. Бобир

Attachments:
Download this file (Сканировать10005.PDF)Сканировать10005.PDF[ ]167 Kb